Selasa, 26 Agustus 2014

gheter att öka fö

Jag slår vad om att du inte vet att det finns flera nivåer av reklam och marknadsföring som motsvarar uppsåt och stadium av verksamheten. Att förstå dessa nivåer hjälper små företag skräddarsy sina kampanjer och annonser till rätt ändamål vilket gör mer pengar. Låt oss titta lite närmare ...

Steg 1 - Medvetenhet
Hej mamma titta på mig! Viskningar det lilla barnet som vill ha uppmärksamhet. Ett av de största hoten mot småföretag är det faktum att det kan finnas tusentals människor där ute som behöver vad de erbjuder - men inte vet att de existerar.

Detta steg fungerar enligt principen "om du bygger det de kommer att komma". Det är bra om du inte har mycket konkurrens, eller om du är ett etablerat varumärke öppnar en ny plats.

Detta är den mest grundläggande formen av reklam och det har sina användningsområden. Tyvärr har de flesta små företag flyttar aldrig förbi denna nivå.

Steg 2 - ta marknadsandelar
Detta är ett mycket viktigt skede av marknadsföring en reklam. Det är där du sätter din unika säljargument där ute så att folk kommer att välja dig över en konkurrent. Du måste vara övertygande på ett sätt dina konkurrenter inte.

Mest reklam (även från en hel del av de stora killarna) bara inte så här långt. Ditt jobb är att tvinga handling från kunden.

Steg 3 - Öka Konsumtion
Att få nya kunder är mycket viktigt, men vad gör ni för att ta med dina gamla kunder tillbaka? Vilken typ av reklam eller marknadsföringstaktik kommer att öka frekvensen och storleken på din genomsnittliga köpet.

Reklam till dina nuvarande kunder inte är ett slöseri med pengar. I själva verket kommer sannolikt att vara mycket högre än reklam för att få nya kunder avkastningen på investeringen.

Tänk på sätt att få kunderna att komma tillbaka oftare och pupuk merk hantu hormon herbal hayati zpt asli hewan ikan gaharu durian coklat termurah spendera mer med dig när de gör. Du kan förverkliga en exponentiell tillväxt i försäljning om du får dessa två komponenter ner.

Steg 4 - Tjäna på Opportunity
Detta steg är där du använder möjligheter att öka försäljningen. Vilken typ av möjligheter? Vad sägs om försäljning semester, långhelger, aktuella händelser?

Var försiktig med att använda mycket dåliga nyheter för befordran. Att ses som alltför legosoldat kan komma tillbaka för att hemsöka dig. Det fanns en del företag som sålde terroristförsäkringen efter 911 - men jag kan inte tänka mig någon gjorde bra.

Men att erbjuda erbjudanden att kompensera stigande gaspriser eller slå värmen i sommarerbjudanden kan vara bra var att främja alla möjliga saker.

Du kan koka dessa fyra steg ner i finare punkterna i skillnad, men behärska just dessa grunder kommer att ge dig ett försprång för en mer lönsam framtid.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar